sâmbătă, 9 aprilie 2011

Românii- un popor care apreciază muzica bună

Respiraţi dragilor şi nu mă înjuraţi! Ştiu că poate credeţi că am luat-o razna şi ştiu că probabil şi voi sunteţi sătuli de vecinu' de la 3 care ascultă Salam şi Peşte la 3 dimineaţa cu volumul dat la maxim şi de Cefele Late care merg dintr-un capăt într-altul al străzii principale cu geamul coborât la BMW şi cu maneaua"pă felie" sau de băieţaşii de cartier cu crestuţe făcute cu gel, cu tricouri roz şi curele DG(dă cu grebla) şi care ascultă zgomote la telefon stând pe banca din parc şi crăpând seminţe-n dinţi. Probabil vă întrebaţi cum pot să zic că românii sunt o naţie care ascultă muzică bună după ce tocmai v-am expus aceste stereotipuri. Simplu!


Românii, din punctul meu de vedere, pot fi împărţiţi în două categorii: lumea a III-a şi Ceilalţi.

Cei din lumea a III-a au înscris în codul genetic prost-gustul şi sunt atraşi de tot ceea ce este chicios şi ostentativ, fie că este vorba de muzică(care trebuie să depăşească numărul normal de decibeli acceptaţi ca să poată fi ascultată, noţiunea de căşti fiind una necunoscută), îmbrăcăminte(dacă nu e roz,cu verde şi orange şi imprimeu leopard, nu e bun) sau "look"(trebuie mult, foarte mult "glet" a.k.a fond de ten, creion,dermatograf,rimel,luciu de buze foarte, extraordinar de roz,mult fixativ ş.a). Ei se definesc prin foarte multe prejudecăţi şi prin faptul că refuză să evolueze, în sensul de bază al acestui cuvânt; cu alte cuvinte iobagi, cum ar spune unii, blocaţi undeva în feudalism şi foarte ataşaţi de rămăşiţele influenţelor turceşti.

Ceilalţi sunt exact opusul: apreciază bunul gust, arta, cultura şi muzica bună. Acestor oameni li se mai leagă o carte de mână măcar din când în când şi au înţeles la timp că lumea se mişcă şi că ar fi cazul ca ei să fac acelaşi lucru. Ceilalţi sunt oamenii care se uită la T.V numai ca să se informeze asupra lucrurilor de care sunt preocupaţi şi citesc numai ziare care le oferă informaţii relevante asupra realităţii(deci nu le pasă nici de Iri şi Moni şi nici de Bercea Mondialu'). Când am zis că românii sunt un popor care apreciază muzica bună, la aceşti Ceilalţi mă refeream.


Drept dovadă stau toate numele mari care ne-au călcat graniţele în ultimii ani şi desigur şi cei care urmează să ajungă în România în 2011. Ca să vă dau un refresh la memorie o să îi  nominalizez pe o parte din  cei care au concertat în România în ultimele 24 de luni. Începem aşa- 2009: Sepultura, Sting, The Rasmus, James Blunt, Placebo, Tarja Turunen(fostă membră Nightwish), Michael Bolton, Santana, Nightwish, Madonna şi Anastacia. În 2010 am avut parte de, zic eu, cel mai bun an de concerte în România, cu prezenţe ca Haggard, AC/DC, Bob Dylan, Elton John, Aerosmith, Metallica, The Cranberries, Iron Maiden, Guns'n'Roses şi Ozzy Osbourne. Am enumerat aici numai câteva din numele mari care au venit la noi în ultimii doi ani, dar ştim că şi în anii dinainte au călcat plaiurile mioritice artişti precum The Rolling Stones(2007), Judas Priest şi Scorpions(2008). După cum era de aşteptat, nici 2011 nu este mai sărac în evenimente muzicale memorabile, iar printre trupele aflate în premieră în ţara noastră se numără Bon Jovi, Roxette şi Papa Roach. La acestea se adaugă nume precum Haggard, Sting, Scorpions, The Prodigy, Pendulum, Judas Priest, Sonata Arctica şi Tarja Turunen.

Ei bine, cu atâţia "oameni mari" care ne calca meleagurile şi la evenimentele cărora participă zeci de mii de persoane, cum putem spune că românii sunt o naţie de manelişti? NU! Românii sunt un popor pe cale de deşteptare, cel puţin din punct de vedere muzical. Românii sunt oameni care ascultă în general muzică de calitate şi care apreciază muzica bună, ridicând-o, aşa cum este firesc, la rangul său de artă.

Aşadar, dragi Ceilalţi, să ne auzim cu bine la concertele de anul acesta! Enjoy!

9 comentarii:

  1. Nu duci lipsa de greseli gramaticale si nici nu am citit prea mult ca sa imi dau seama. :))

    RăspundețiȘtergere
  2. daca te referi la cateva caciulite care mai lipsesc pe ici pe colo tin sa te anunt ca se numesc greseli ortografice, iar greseli gramaticale sunt 100% convinsa ca nu exista, deci ti-as recomanda sa mai citesti odata si/sau sa cauti intr-un dictionar ce e aia greseala gramaticala!

    RăspundețiȘtergere
  3. "Românii, din punctul meu de vedere, pot fii împărţiţi în două categorii: lumea a III-a şi Ceilalţi."

    Este "pot fi", nu "pot fii", stiu foarte bine ce e o greseala, se pare ca tu nu prea stii. Asta e doar un exemplu, nu stau sa ti le caut pe toate ca m-as plictisi.

    RăspundețiȘtergere
  4. :)))=))))
    Ohhhh.
    Domnisoara madalina, in cazul in care te interesa ce a scris omul asta pe blog, taceai si citeai. Esti de acord cu mine atunci cand spun ca tu prin comenturile astea ai vrut sa arati cat de desteapta si cultivata esti, nu?
    Da cine sunt eu sa comentez? =)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna intrebare. :) Pai nu am facut decat sa ii remarc greselile gramaticale care vad ca si le-a corectat chiar daca sustinea ca nu are. :))) Ma rog, daca tot are aspiratii de "scriitoare" greselile astea nu ar avea ce cauta, parerea mea..

    RăspundețiȘtergere
  6. in primul rand, nu am aspirati de "scriitoare". in al doilea rand, acei doi "i" erau pur si simplu o greseala de tiparire, in al treilea rand sunt apreciata ca redactor la mai multe ziare avnd articole si in ziare mari, nationale. asa ca sa ma scuzi, dar chiar cred ca scriu mai bine decat ai putea sa o faci tu vreodata. iar daca vrei sa te simti desteapta, iti sugerez sa iti faci si tu un blog si sa te exprimi acolo.a, si inca o idee: ar fi cazul sa incetam cu polemica, ca e evident ca nu prinzi ideea!

    RăspundețiȘtergere
  7. si multumesc pentru parere, dar sunt sigura ca citind acest articol ca sa imi cauti asa-zisele greseli gramaticale, mare lucru nu ai inteles din el, iar daca te-as pune sa-l rezumi in 2 fraze nu cred ca ti-ar iesi...asa ca hai sa nu ne mai dam rotunzi, ca nu tine figura!

    RăspundețiȘtergere
  8. Bai... incercati sa dati dovada ca aveti cateva clase acolo si nu va injositi cu discutii de astea. ca pana la urma tot nu ajungeti nicaieri prin ridicarea reciproca in slavi :). Scuze ca ma bag :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga mea, nu am avut nicio intentie sa intru intr-o discutie antagonica cu tine, am tras pur si simplu o privire peste ce ai scris tu aici si mi-am dat cu parerea. In caz ca nu stiai de aia se pot lasa comentarii si trebuie sa le accepti ca atare.

    Sincera sa fiu nu am citit pe nicaieri despre tine, poate ai postat in ziarul local unde poate posta oricine, deci nu e mare realizare.

    Si ca sa iti raspund la provocare, nici daca as vrea nu m-as chinui sa rezum ce ai scris tu acolo pentru ca pur si simplu nu ma intereseaza ce scrii tu, prefer sa imi irosesc minutele citind ceva cu adevarat interesant.

    Si cam atat, deja cred ca ti-am acordat mai multa importanta decat meritai.

    O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere